Prejem blaga v skladišču: faze in najboljše prakse
Prejem blaga je eden najpomembnejših postopkov v skladišču, saj sproži tok materialov. Če je slabo upravljan, predstavlja izhodišče za napake, ki se pozneje pojavijo v vaših zalogah in omejujejo produktivnost obrata.
Pravilna organizacija sprejema blaga je ključnega pomena za doseganje učinkovitega skladišča in nadzor operativnih stroškov. Zato je smiselno spoznati naloge, vključene v ta postopek, njihov obseg in katere strategije je mogoče izvesti za njihovo izboljšanje.
Naloge, povezane s prevzemom blaga
Prejem blaga presega samo vnašanje naročil dobaviteljev. Postopek je vrsta medsebojno povezanih nalog, ki jih je mogoče združiti v štiri velike skupine:
1. Načrtovanje in informacije
Načrtovanje prihoda blaga je ključnega pomena za preprečevanje ozkih grl na rampah vašega skladišča. Postopek prevzema blaga delno poganja nemoteno usklajevanje dobavne verige in, v glavnem pa vodenje nakupa ali nabave. To je na primer ključni del postopkov navzkrižnega pretovarjanja.
Vrhunsko upravljanje informacij je bistvenega pomena tudi za pospešitev sprejema blaga. Poleg tega morajo biti vse vpletene strani seznanjene s pričakovanimi vhodnimi naročili in njihovimi časi prispetja.
2. Razkladanje in upravljanje nakladalnih mest
Ta skupek postopkov se nanaša na razkladanje blaga iz tovornih vozil in njegov transport do sprejemnega ali konsolidacijskega prostora, ali neposredno na njihovo skladiščno mesto na policah.
Delavci, ki so dodeljeni sprejemom, bi morali imeti vzpostavljen postopek za reševanje vsake situacije. Tako bodo vedeli, kako naprej in katero opremo za manipulacijo uporabiti.
3. Kontrola kakovosti blaga
Ob prejemu naročil se predhodno preveri, ali dobavnice ustrezajo dogovorjenemu z dobaviteljem glede količine, modela in lastnosti. Paket se tudi preveri, da se zagotovi, da je v popolnem stanju.
Po prvem pregledu, odvisno od vrste dostavljenih paketov, je lahko v nekaterih primerih potreben strožji nadzor kakovosti. To se na primer zgodi, ko:
- Surovine so dostavljene v vaše skladišče: veliko podjetij ima lastno kontrolo kakovosti za ocenjevanje vhodnih surovin.
- Izdelki vključujejo hrano ali določena zdravila, ki zahtevajo posebne pogoje shranjevanja, kar zadeva temperaturo in vlago, da jih pravilno ohranimo. Med tem korakom je ključnega pomena preveriti, ali vaša hladilna veriga ostane nedotaknjena, tj. nepretrgana.
- Nevarno blago: posebni predpisi urejajo njihovo pakiranje, postopke nakladanja in razkladanja, saj gre za izdelke, ki vključujejo dodatna tveganja pri rokovanju.
Čas, potreben za izvedbo teh pregledov, je znan kot karantena in vaše skladišče bo zahtevalo območje, določeno za te postopke.
Če blago prispe na standardnih paletah, je mogoče avtomatizirati nadzor kakovosti zahvaljujoč paletni kontrolni točki, vgrajeni neposredno na strukturo tekočega traku, kot je prikazano na sliki.
4. Etiketiranje, konsolidacija in rezanje
Med celotnim postopkom sprejema blaga je ključnega pomena, da se zabeležijo vse informacije in se vpiše prihod novega materiala v nadzor sledljivosti. Na primer, »poročilo o prejemu« obrata združuje vaše podatke, kot so številka ali koda naročila, dobavnica, rezultati kontrole kakovosti, opis in identifikacija blaga ter količine.
V skladiščih s sistemom upravljanja so ti podatki računalniško obdelani glede na logistične parametre, ki se uporabljajo v vašem podjetju (običajno v skladu z bazo podatkov ERP).
Na splošno se med prejemom blaga lahko zgodijo naslednje situacije:
- Izdelki so prejeti brez paletnega podstavka in morajo iti skozi fazo konsolidacije in registracije, da se postavijo v skladišče.
- Blago je organizirano na paletah nato pa se na hitro preverijo količine in lastnosti, ki jih je treba prepeljati naravnost do regalov.
- Sem se stekajo vračila in tukaj nastopi vaše podjetje reverse logistics management. Običajno ima vsako podjetje svoja pravila glede preverjanja vrnjenih izdelkov in lahko zahteva zamrznitev zalog za te preglede.
Čeprav ni idealno, včasih pride do t.i. slepih prejemov, kar pomeni, da prejmete naročilo brez predhodnega obvestila ali ob drugi uri, kot je načrtovana. Za učinkovito upravljanje je v takem primeru najbolje imeti pripravljen akcijski načrt. Sistem upravljanja skladišča je v takšnih situacijah v veliko pomoč, saj usmerja delovne tokove, ne da bi posegal v druge skladiščne operacije ali motil nadzor zalog.
Kot del te faze mora biti blago označeno z identifikacijskim sistemom podjetja in v skladišču mora biti določen skladiščni prostor.
Sestavine dobrega prevzema blaga v skladišču
Katere strategije lahko uporabim za izboljšanje prevzema blaga v skladišču? Z upoštevanjem naslednjih nasvetov lahko organizirate učinkovit postopek vnosa:
Prilagodite načrtovanje vnosa potencialu postavitve vašega skladišča
Razmerje med tlorisom skladišča in vašim operativnim načrtovanjem (npr. prejem blaga) je dvosmerno. Skratka, v začetni fazi projektiranja skladišča se splača skrbno spremljati, kako so razporejene nakladalne rampe. Katere značilnosti morajo imeti, je odvisno od tovornjakov in vrste blaga, ki ga prevažajo, ter koliko dostopnih točk je potrebnih (predvidevanje prihodnjih širitev).
Podobno je treba upravljanje prejemov (in odprem) blaga načrtovati na podlagi razpoložljive infrastrukture vašega podjetja.
Ocenite potencial avtomatizacije dela pri sprejemu blaga
Včasih zasičenost dostopnih točk skladišča ne more izvirati iz slabega načrtovanja, ampak iz strukturnih sprememb, ki nenamerno oblikujejo način delovanja vašega podjetja. Na primer, doživljate rast prodaje, ki postopoma povečuje globalno raven dejavnosti v vašem skladišču.
Preden doseže vrelišče, analizirajte procese, odkrijte točke za izboljšanje in poiščite rešitve, ki stvari pospešijo. V tem smislu avtomatizacija kakršnih koli opravil, povezanih s sprejemom blaga, daje najboljše rezultate, ko je skladišče v bližini proizvodnega centra, saj se vhodni premiki izdelkov ponavljajo in so zelo predvidljivi.
Nekateri izmed primerov so Dafsa in Firat Food, podjetji, ki sta sodelovali z Mecaluxom pri uvedbi avtomatiziranih sistemov v svojih skladiščih. Obe imata transportni krogotok zraven nakladalnih in razkladalnih ramp, ki upravljavcem prihrani pot. Ti krogotoki so opremljeni s paletnimi kontrolnimi točkami, ki izvajajo nadzor kakovosti, preverjajo nakladalni profil in stanje tovora ter jih beležijo in zahvaljujoč sistemu za upravljanje skladišč WMS podjetja Mecalux posodabljajo zaloge v realnem času.
Vzpostavite protokole za urejanje celotnega postopka prejema blaga.
Bolj kot je postopek standardiziran, manj incidentov se bo zgodilo. Pravzaprav je sistem upravljanja skladišča velik korak naprej pri evidentiranju opravil. Z WMS sledenje na papirju izgine in vse je brezhibno združeno na enem mestu, kar olajša dostop do vaših informacij in nadzor nad njimi.
Izvajate lahko sprejemanje blaga, kot je dodajanje pričakovane vhodne zaloge, njeno beleženje, označevanje in upravljanje lokacije njenega shranjevanja za optimizacijo razpoložljivega prostora. Poleg tega WMS pomaga pri organizaciji bolj zapletenih nalog, kot je upravljanje slepih sprejemov, vračil in navzkrižnih povezav.
Skratka, poleg faz, ki so vključene v prejem blaga, in različnih strategij, namenjenih njegovi optimizaciji, so učinkoviti postopki nemogoči, če upravljavci niso dovolj usposobljeni za njihovo izvajanje. Ne glede na to, ali v svojem skladišču uporabljate WMS ali ne, je zmogljivost delavcev 'manjkajoči člen' učinkovitega skladišča.
Če menite, da je vaše notranje logistične procese, vključno s prevzemom blaga, mogoče izboljšati, stopite v stik z nami. Eden od Mecaluxovih strokovnjakov bo vse podrobno analiziral in predlagal rešitve, prilagojene vašim izzivom.