Kaj je »lead time« v logistiki? In kako ga optimizirati...
Dobavni rok se nanaša na čas, ki traja od trenutka, ko je ustvarjeno naročilo za dobavitelja... do dobave blaga od tega dobavitelja stranki (to je lahko posameznik ali trgovina). Obvladovanje tega koncepta je ključnega pomena za organizacijo vseh različnih procesov v vaši dobavni verigi.
Kaj meri posamezni dobavni rok vzdolž dobavne verige?
Odvisno od dela dobavne verige, ki ga opazujete, in vašega zornega kota imajo lahko besede »dobavni rok« nekoliko drugačen pomen. Ta koncept lahko razdelimo na dele, da razumemo, kako vpliva na vsako področje.
- Vodenje prodaje ali komerciale : podatek o natančnemu roku dobave vam bo omogočil, da se s strankami zavežete k enemu ali drugemu datumu dostave.
- Nakup ali nabava: upravljanje dobavnih rokov dobaviteljev surovin je ključno za preprečevanje primanjkljajev v proizvodni liniji.
- Čas izdelave: ta dobavni rok poenostavi izračune proizvodnega časa, kar posledično vpliva na logistiko in upravljanje prodaje.
- Logistika in distribucija: dobavni čas logistike dobi celostno razsežnost, saj morate poznati dobavne čase drugih področij, če želite vedeti, koliko časa bo potrebnega za njihovo izdelavo; kdaj bodo prispeli v skladišče; in koliko časa bo trajalo, da jih obdelamo in dostavimo stranki.
Kako se izračuna dobavni rok?
Običajno se čas dostave izračuna na naslednji način:
Dobavni rok = datum dostave - datum naročila
Odgovor prikazuje dneve od oddaje naročila do trenutka, ko je prišlo do stranke. Zaradi enostavnosti se meri v koledarskih dnevih. Ta izračun je treba narediti na podlagi vsakega dela dobavne verige, ki smo ga že omenili, in za vsak posamezen izdelek.
Oglejte si ta diagram. Če ste stranka na koncu dolge dobavne verige, je vaš dobavni rok skupni dobavni rok drugih izvajalcev: dobaviteljev surovin, proizvodnega obrata in distribucijskega centra, ki vam bo artikel poslal.
Čeprav se morda zdi, da je izračun dobavnega roka preprost, je bistvenega pomena razumeti, kako se vse razprši, da lahko pravilno načrtujete operacije. Poleg tega morate upoštevati tudi druge dodatne spremenljivke, na primer dobavitelja, ki sprejema naročila samo na določen dan v tednu. Na primer samo ob torkih in četrtkih, kar pomeni, da bo naročilo, oddano v ponedeljek, zamujalo en dan; petkovo naročilo pa bo zamujalo štiri dni.
Dobavni roki se natančneje merijo na podlagi zgodovine naročil in dobav podjetja. To je bolj zanesljivo izhodišče kot obljube dobaviteljev, saj v realnosti prihaja do sprememb.
Pomen kratkih logističnih dobavnih časov
Glavni logistični cilji so dostaviti prave izdelke na pravi kraj, ob pravem času, v pravih količinah in pod pravimi pogoji. Dobavni rok znotraj logistične enačbe prikazuje časovno dimenzijo, ki je tesno povezana z ravnjo storitev, vendar ima velik vpliv na nadzor zalog in načrtovanje povpraševanja.
Prednosti kratkih dobavnih rokov se kažejo v…
- Natančnejše načrtovanje povpraševanja: kratkoročno napovedovanje povpraševanja omogoča večjo natančnost. Eno od glavnih pravil upravljanja povpraševanja je, da čim dlje v prihodnost organizirate, tem večja bo negotovost. Krajši dobavni roki lahko zmanjšajo to skrb, saj omogočajo bolj zanesljive in natančnejše napovedi.
- Možnost prenašanja manj zalog: kratek dobavni rok pomeni, da delujete z manjšim obsegom zalog, da zadostite povpraševanju strank. Glavni razlog izvajanja upravljanja zalog v skladišču je premostiti časovno razliko med tem, ko stranka odda naročilo, in časom, ki ga dobavitelj potrebuje, da naročilo dostavi stranki. Časi dobave linearno vplivajo na politiko zalog: daljši kot je dobavni rok, večja je shranjena zaloga in obratno.
- Splošna boljša skrb za stranke: kratek dobavni rok vam omogoča, da pospešite čas dostave in izpolnite roke strank. V današnjem poslovanju, kjer prevladujeta logistika 4.0 in večkanalna logistika, sta se odprava vmesnih korakov in poenostavitev procesov izkazala za ključno dodano vrednost za vsako podjetje.
Kako optimizirati dobavne roke v dobavni verigi
1. Natančno izmerite vse dobavne roke z razponi
Popolno izhodišče za skrajšanje dobavnih rokov je izolacija in prepoznavanje kritičnih dobavnih rokov (npr. proizvodnja, transport, skladiščna predelava itd.). Nato je treba vsak dobavni rok razdeliti na manjše dele, da jih razumemo in optimiziramo.
To je isti temelj, na katerem so zgrajene metrike skladiščnih KPI. Za olajšanje te naloge se pogosto uporablja specializirana programska oprema, ki brezhibno integrira podatke v celotno dobavno verigo.
2. Podrobno analizirajte intralogistične postopke in podpostopke
Pomembno je analizirati postopke, povezane z intralogistiko, da lahko prepoznate ozka grla in okvare, ki upočasnjujejo pretok materialov. Če preidete na analizo skladišča, je globalno operativno upravljanje rezultat več podpostopkov, ki delujejo v verigi. In najmanjša podrobnost lahko povzroči valovanje vseh tokov.
Na primer: samo predstavljajte si, da pretok blaga sledi kriteriju FIFO (prvi vstop, prvi izstop) in za to se uporablja valjčni transporter. Na neki točki transporter ne more slediti toku in škatle se kopičijo na tleh ob prenatrpanem transporterju. Kar naprej se kopičijo ena na drugo.
Ko se zastoji na drugi strani tokokroga odpravijo in se transporter ponovno naloži, je verjetno, da bodo upravljavci najprej izbrali zgornje škatle, spremenili kriterije v LIFO (zadnji vstop, prvi izstop) in dali prednost v napačnem vrstnem redu. In tukaj zaradi neučinkovitosti nastane vrtača, ki podaljšuje čas delovanja. Zato je natančna analiza tokov v skladišču bistvenega pomena za natančno določitev in odpravo vzroka težav.
3. Upravljajte nepredvidene dogodke s pomočjo specializirane programske opreme
Različni razlogi lahko vodijo do nihanj v času dobave. Veliko jih je naključnih in nepričakovanih. V zvezi s tem specializirana logistična programska oprema pomaga zmanjšati to negotovost in izboljšati dobavne roke:
- Izboljšanje vaše sposobnosti odzivanja na nepričakovane dogodke. To ima večji pomen v skladiščnem okolju. Kako ravnam s sprejemom na slepo (nepričakovanimi prihodi zalog)? Katere logistične parametre je treba upoštevati za organizacijo komisioniranja? Te in številne druge težave je mogoče hitro odpraviti zahvaljujoč sistemu za upravljanje skladišča, kot je sistem za upravljanje skladišč WMS.
- Integracija in poenotenje vseh informacij v vaši dobavni verigi: programska oprema z najsodobnejšimi algoritmi olajša sprejemanje odločitev in zazna vroče točke v celotni dobavni verigi. To velja za programsko opremo za analizo dobavne verige, ki je poseben modul za analizo podatkov sistema za upravljanje skladišč WMS.
4. Pridobite dogovore o sodelovanju z dobavitelji
Pri izbiri dobaviteljev se je treba prednostno nagibati k dolgoročnim odnosom. In sicer zato, da lahko standardizirate postopke in natančno prilagodite časovne razporede dobave. Lahko jih skrajšate, tako da izvajate navzkrižno pretovarjanje ali zgolj sledite sprotni metodi.
Programska oprema, kot je modul za dostavo več prevoznikov sistema za upravljanje skladišč WMS podjetja Mecalux, poenostavlja integracijo skladišča z glavnimi transportnimi agencijami, kar je med drugim bistvena točka za logistiko e-trgovine.
Skladišče kot neprecenljiva vez med ponudbo in povpraševanjem igra temeljno vlogo v hrbtenici celotne dobavne verige. Torej, dobro upravljanje skladišča je ključnega pomena za skrajšanje dobavnih rokov. Če iščete sistem za upravljanje skladišča, ki izboljša vašo učinkovitost, ne oklevajte in stopite v stik z nami. Predstavili vam bomo naše sisteme in vam zagotovili vse potrebne informacije.