The goods dispatch area should be clean and orderly

Odprema blaga: faze in ključi do uspeha

18 okt. 2022

Ena od funkcij skladišča je odprema blaga. Cilj te faze je pošiljanje izdelkov, ki jih naročijo stranke, tako da zapustijo objekt ter so dostavljeni ob dogovorjenem času in v brezhibnem stanju.

Postopek odpreme blaga je razdeljen na več faz. Z vsako so povezane različne naloge, ki zagotavljajo uspešen izid. V našem članku se bomo poglobili v različne faze in vam pokazali, kako izboljšati učinkovitost teh postopkov.

Faze odpreme blaga:

Odprema blaga je zadnji korak za izdelke v skladiščih. Oglejmo si, katere podpodstopke vključuje:

1. Načrtovanje dobav

Pošiljke blaga ne potekajo v vakuumu; povezane so z drugimi skladiščnimi postopki. To je razlog, zakaj je načrtovanje izjemnega pomena. Organiziranje dnevnih odprem blaga vključuje naslednje dejavnosti:

  • Spoznajte in potrdite, katera naročila je treba pripraviti in poslati v enem dnevu.
  • Razvrstite seznam naročil, ki jih je treba pripraviti.
  • Dodelite naročila prevoznikom in navedite časovne intervale, v katerih morajo prevzeti pakete.
  • Načrtujte zasedenost nakladalne rampe.
  • Zagotovite potreben prostor v začasnem skladišču poleg pošiljk.

2. Konsolidacija in sortiranje blaga

Faza konsolidacije je običajno vključena kot del postopka komisioniranja ali priprave naročila. Kljub temu jo lahko zaradi njene lokacije v skladišču in bližine odpremnega območja obravnavamo tudi kot del celotnega procesa odpreme naročila.

Konsolidacija blaga je sestavljena iz kombiniranja in združevanja izdelkov iz različnih komisionirnih ali skladiščnih con za njihovo kasnejše pošiljanje. Običajno je za to nalogo rezerviran sosednji prostor v območju odpreme.

Seveda je konsolidacija blaga v veliki meri odvisna od vrste komisioniranja. Če se priprava naročila izvaja kaotično, tvegate, da boste pošiljke zadržali na območju odpreme, dokler ne zberete vseh njihovih SKU.

3. Pregled dokumentacije in stanja

Odprema blaga predstavlja zadnji stik med izdelkom in skladiščem. Med tem postopkom poteka končno preverjanje dokumentacije. To preprečuje napake in zagotavlja, da kupci prejmejo tisto, kar so naročili.

Da bi to dosegli, morate preveriti različne povezane dokumente (potrdilo o prejemu blaga, komisioniranje, dobavnica, zemljevid, tovorni list itd.), se prepričati, da so naročeni izdelki tisti, ki so na paleti ali v paketu, in preveriti vse informacije v sistemu vodenja skladišča.

Poleg tega morate potrditi, da sta teža in količina naročila skladni z zahtevami prevoznika in nato označiti paket. Končno se blago zapakira ali embalira (v škatlah ali na paletah), zapečati in zavije.

Druge naloge, ki se lahko izvajajo v tej fazi odpreme blaga, so personalizacija pošiljk (npr. zavijanje daril v primeru določenih e-trgovinskih podjetij) in sestavljanje kompletov ali paketov (zelo pogosto pri promocijskih izdelkih).

4. Nakladanje blaga

Zdaj, ko smo izvedli vse postopke, moramo opraviti še nekaj korakov, preden pakete naložimo na ustrezen tovornjak:

  • Preverite, ali je prikolica, ki čaka na nakladanje, pravilna.
  • Postavite blago na tovornjak in razporedite tovor. Poleg tega mora biti prikolica varno pritrjena na nakladalnih rampah. To se običajno izvede z uporabo opreme za manipulacijo, kot so paletni vozički ali viličarji, postopke pa je treba izvajati zelo previdno.
  • Predajte dokumentacijo prevozniku v podpis.

Na tej točki se morate zavedati, da postopki nakladanja in razkladanja predstavljajo tveganje za upravljavce. Lahko povzročijo padce ali ukleščenje oseb ter nesreče, povezane z ravnanjem z opremo.

Avtomatske nakladalne ploščadi pospešijo celoten proces odpreme blaga
Avtomatske nakladalne ploščadi pospešijo celoten proces odpreme blaga

Značilnosti območja odpreme v skladišču

Lokacija območja odpreme izdelkov v postavitvi skladišča bo odvisna od več dejavnikov, kot so: število odprem, količina vodenih poti na dan, urno načrtovanje in celo lokacija samega objekta (ki omejuje število ramp ali jih koncentrira v določeno območje).

Običajno je, da so pošiljanja organizirana v istem območju kot prejem blaga, zraven ramp, tako da se lahko vstopne in izstopne naloge izmenjujejo v različnih časovnih intervalih. Prostor za začasni tovor ali začasno skladiščenje se nahaja v tem delu objekta. Lahko je le odprt prostor, kjer se odlagajo paketi ali palete, ali pa je opremljen z valjčnimi transporterji, ki poenostavljajo nakladalne postopke.

Strategije za optimizacijo procesa odpreme blaga

Nekatere dobre prakse za optimizacijo procesov odpreme izdelkov vključujejo:

1. Načrtujte čas v povezavi s prevozno službo

Načrtovanje odpreme blaga bo vedno bolj natančno, če imate programsko opremo za upravljanje skladišča, ki lahko nadzoruje in organizira ogromno količino informacij ter usmerja ekipo delavcev pri izvajanju povezanih nalog.

Sistem za upravljanje skladišča, kot je sistema za upravljanje skladišč WMS, lahko med drugim združuje naročila glede na: dostavno pot, vrsto vozila, stranko in prednosti pošiljanja. Ti parametri so konfigurirani v programski opremi glede na značilnosti zaloge podjetja.

WMS vam tudi omogoča, da naročila organizirate z uporabo statičnega in dinamičnega komisioniranja. V prvem primeru organizacija poteka na začetku vsake delovne izmene ali dneva z uporabo metodologij, kot je valovno komisioniranje). Kar zadeva dinamično organizacijo, se postopki komisioniranja in odpreme prilagajajo novim naročilom.

2. Standardizirajte in poenostavite upravljanje dokumentov

Eden bistvenih korakov pri odpremi blaga je preverjanje in upravljanje dokumentov. Cilj tukaj je doseči postopek brez napak, ki ga spodbuja:

  • Integracija skladiščnih pravil o označevanju in dokumentaciji s pravili prevoznika: popolnoma poenostavi postopek in olajša obdelavo podatkov. V primeru sistema za upravljanje skladišč WMS modul programske opreme za dostavo več prevoznikov na primer omogoča tiskanje nalepk, ki so združljive s sistemi večjih transportnih agencij. Vsakemu paketu lahko dodeli tudi sledilne številke neposredno iz skladišča.
  • Uporaba WMS z avtomatskimi pripomočki: glasovno izbiranje na primer operaterjem omogoča nalaganje palet in škatel z obema rokama ter hitrejše potrjevanje paketov. Še več, WMS ima možnost dvojnega preverjanja, da čim bolj omeji človeške napake.

3. Ocenite možnosti avtomatizacije v procesu odpreme blaga

Pošiljke lahko avtomatizirate s pomočjo:

  • Transporterji v začasnem skladišču ali območju začasnega tovora: za poenostavitev nakladanja tovornjakov s paletami se običajno namestijo tekoči valjčni transporterji. Te vrste transporterjev imajo zavorne valje, ki vzdržujejo konstantno drsno hitrost, da se zagotovi stabilnost tovora.

  • Avtomatske nakladalne in razkladalne ploščadi: povečajo hitrost, čeprav morate za njihovo izvajanje delati z združljivimi tovornjaki. Primer te vrste avtomatizacije je skladišče Mecalux, zasnovano za družbo Grupo Siro v Španiji.
  • Samodejna identifikacija blaga s pametnimi etiketami: velika prednost teh vrst ID čipov je, da omogočajo zelo hitro branje informacij, povezanih z vsako enoto tovora. Pametne nalepke odpravljajo potrebo po neposrednem optičnem branju nalepk s terminalom RFID. To izboljša nadzor blaga v objektu, saj vam omogoča, da vedno poznate lokacijo izdelkov. V primeru odpreme blaga se informacije potrdijo in prenesejo v sistem prek kontrolnih točk ob rampah. Posledično upravljavcem ni več treba opravljati te naloge.

Delitev skladiščnega poslovanja na ločene procese je zapletena, saj so vse te dejavnosti med seboj povezane. Zato je doseganje nemotenega pošiljanja blaga brez napak v veliki meri odvisno od tega, kako dobro je vodeno vsako področje, ki sestavlja skladišče. Če imate težave s tem procesom, ne oklevajte in stopite v stik z nami: eden od naših tehnikov vam bo pomagal določiti točke trenja in poiskati rešitve zanje.

Missconfigured or missplaced portlet, no content found
Dynamic Content: false
Master Name: Banner-Software-Solutions
Template Key: