Vodja logistike: profil ključne vloge

22 nov. 2022

Vodja logistike je eden najbolj iskanih profilov v logistiki, glede na to, kako pomemben je postal v sektorju v zadnjih letih. Dandanes uporabniki med svojimi nakupovalnimi izkušnjami komunicirajo s podjetji prek več prodajnih kanalov. Zaradi tega se je morala logistika prilagoditi in postati gonilna sila številnih pobud za obravnavanje novih potrošniških navad.

Glede na to ozadje se je izkazalo, da je logist ali vodja skladišča v organizacijski shemi podjetja eden izmed najbolj odgovornih položajev. Ta poklicni profil mora imeti vodstvene sposobnosti in delati skupaj z vodjo proizvodnje – ter drugimi oddelki – da se sooči z novimi scenariji, ki se odvijajo na trgu.

V tej objavi bomo razčlenili funkcije, ki jih opravljajo vodje logistike, usposabljanje in zmogljivosti, potrebne za opravljanje dela, ter način, na katerega jim lahko sistem WMS pomaga bolje upravljati vse vire v objektu in sprejemati pametnejše odločitve za podjetje.

Kdo je vodja logistike?

Vodja logistike je oseba, odgovorna za nadzor nad vsem, kar se dogaja v skladišču. Poslanstvo te osebe je načrtovanje,, upravljanje in usklajevanje dobav, dopolnitev zalog, skladiščenja ter distribucije materialov in izdelkov podjetja. Eden njegovih/njenih glavnih ciljev je optimizirati prostor v objektu in naloge, ki se v njem izvajajo.

Je visoko odgovoren položaj, saj je njegova vloga tesno povezana s trajnostjo in izvajanjem celotnega posla. Produktivne namestitve pomagajo podjetjem do dobrih rezultatov, saj izboljšujejo kakovost storitev in posledično zadovoljstvo strank.

Skladišče je eden glavnih členov v oskrbovalni verigi. Zato vodja logistike neposredno sodeluje z vodjem proizvodnje, prav tako pa mora sodelovati v fazah proizvodnje blaga, od njihovega oblikovanja in proizvodnje do distribucije in dostave na prodajna mesta. Ti dve vlogi morata ostati v stalni komunikaciji in usklajevanju, da se zagotovi, da so izdelki pravilno proizvedeni in učinkovito dostavljeni končnim strankam.

Za primer vzemimo podjetje, ki namerava na trg lansirati nov izdelek. Da bi to naredili, morajo vodje proizvodnje in logistike na mizo postaviti številna vprašanja in jih opredeliti, vključno z naslednjimi: katere surovine in viri so potrebni za izdelavo izdelka (kosovnica materiala ali BOM), kdaj poslati surovine proizvodne linije in v kakšnih pogojih skladiščiti končne izdelke.

Naloge vodje logistike

Vodje skladišč zagotavljajo, da so vse operacije brezhibne in imajo najvišja zagotovila o varnosti. Oglejmo si njihove posebne naloge in vloge:

  • Upravljanje ekip. Strokovnjakom, ki delajo v obratu, morajo dodeljevati naloge (skladiščne naloge, priprava naročil, čiščenje itd.) ter jih nadzirati in voditi. Prav tako morajo oceniti uspešnost vsakega zaposlenega in zagotoviti, da delavci pravilno opravljajo svoje delo.
  • Dajejo prednost varnosti. Ena glavnih nalog vodje logistike je izdelava načrta za preprečevanje tveganj v skladu z nalogami in naravo skladišča. Ta načrt vključuje izvajanje obveznega letnega tehničnega pregleda stanja regalov SIST EN 15635:2009 (ki je določen v delu 4.43.1 Uredbe o varnosti in zdravju pri delu). Poleg stanja regalov se s tem pregledom oceni tudi stanje palet, ustreznost obremenitve viličarjev in regalov ter pravilnost manevriranja operaterjev.
  • Nadzirajo prevzem in odpremo blaga. Vodje logistike morajo načrtovati, katere korake bodo sprejeli, in zagotoviti, da se bodo upoštevali. Sprejemati morajo tudi odločitve v primeru nepredvidenih situacij.
  • Kontrola zalog. To vključuje spremljanje blaga, vključno s končnimi izdelki in surovinami. Nobenega dvoma ni, da je osnovno načelo logistike vedno imeti blago pri roki, ko ga potrebujemo. Razprodaja zalog ima izjemno negativen vpliv na poslovanje (zamude pri dobavi naročil, slaba celostna podoba itd.), čemur se je treba na vsak način izogniti.
  • Optimizirajo prostor. Pomanjkanje prostora je velik problem pri upravljanju skladišča. Zato je ena od nalog logistov logična in učinkovita razporeditev prostora (skladiščne razporeditve). Na primer, v velikih obratih se blago lahko porazdeli na različna območja. Pravilna organizacija prostora vpliva na večjo pretočnost, operaterji pa lahko hitreje locirajo SKU.
  • Načrtuje logistično strategijo. Cilj je zagotoviti nemoteno delovanje vseh skladiščnih dejavnosti. To vključuje:
    1. Pripravo politike nabave, skladiščenja in proizvodno dobavo (to so intralogistični postopki podjetja).
    2. Odločanje o postopkih in njihovo organizacijo za distribucijo in dostavo vsakega izdelka.
    3. Nadzorovanje komisioniranja.
    4. Zagotavljanje stalnega pretoka blaga in analiziranje, kako te procese izboljšati in izpopolniti.
    5. Optimizacijo transporta: zmanjševanje stroškov dostave, časa in poti.
    6. Preprečevanje incidentov in propadanja skladišč z izvajanjem varnostnih ukrepov in vzdrževanjem.

Poklicni profil vodje logistike

Pri zasedbi tako zahtevnega položaja je usposabljanje nepogrešljivo. Najpogosteje je vodja logistike v podjetju oseba z višjo izobrazbo — običajno z univerzitetno diplomo (iz ekonomije, gospodarstva ali inženirstva) — ki ima tudi logistično strokovno znanje.

Vendar pa je veliko potrebnih veščin in sposobnosti pridobljenih in izpopolnjenih z izkušnjami, vključno z učenjem vodenja ekipe in ravnanja s strankami in dobavitelji.

Glede na to, da morajo vodje logistike komunicirati z vsemi vrstami dobaviteljev, strank in zaposlenih, morajo obvladati tudi tuje jezike ter imeti sposobnosti čustvene inteligence, kot npr. sočutje ter sposobnosti poslušanja in pogajanja.

In nenazadnje, vodje skladišč ne bi mogli opravljati svojega dela brez drugih, bolj tehničnih sposobnosti. Imeti morajo računalniška in tehnološka znanja ter pokazat ianalitično sposobnost.

Tehnologija je v preteklih letih popolnoma spremenila logistiko, in sicer do te mere, da jo je spremenila v enega od temeljev večje poslovne konkurenčnosti. Sodobna podjetja ne morejo brez nje, če želijo doseči večjo preglednost vseh procesov, ki potekajo v njihovi napravi.

Zato se morajo vodje logistike pri svojih vsakodnevnih dejavnostih ne samo spoznati na najnovejše tehnologije, temveč tudi razumeti, kako jih izkoristiti, se seznaniti z vsemi podrobnostmi obrata in jih kar najbolje izkoristiti v smislu donosnosti. Hkrati morajo biti vodje logistike sposobni pretvoriti podatke, ki jih zagotavlja sistem upravljanja skladišča (WMS), v ustrezne informacije za izboljšave.

Programska oprema za vodje logistike

S pomočjo sistemov WMS, kot je sistem za upravljanje skladišč WMS podjetja Mecalux, lahko vodje logistike nadzorujejo in optimizirajo vse, kar se zgodi v obratu: med drugim na primer zalogo, tokove, ravnanje z blagom, metode skladiščenja izdelkov, postopke dopolnjevanja in pripravo naročil.

Vodje logistike poleg sistema WMS potrebujejo tudi določena orodja za analizo podatkov in spremljanje aktivnosti:

  1. Programska oprema za analizo dobavne verige. Ta programska oprema omogoča preverjanje različnih kazalnikov stanja skladišča, poglobljeno poznavanje stanja poslovanja in merjenje pretočnosti vseh procesov. Vključuje nadzorne zaslone, ki vključujejo večino logističnih nalog, ki jih je treba upoštevati: vstope, izstope, natančnost komisioniranja, stranke, kakovost, zmogljivost in uporabo. Ti zasloni prikazujejo koristne podatke o vseh dejavnostih v obratu. S temi informacijami lahko vodje logistike izvajajo podrobne analize delovanja, načrtujejo vire, merijo poslovno uspešnost in sprejemajo strateške odločitve za povečanje produktivnosti.
  2. Sistem upravljanja dela (LMS, Labor Management System). Z namenom izboljšanja skladiščnega poslovanja se ta programska oprema uporablja za spremljanje dejavnosti delavcev, da se poveča njihova učinkovitost. Njena vloga je zelo jasna: zadolžena je za beleženje dejanskega časa, porabljenega za izvajanje nalog, in njegovo primerjavo z ocenjenimi standardnimi časi za vsako posebej. Na ta način lahko vodje logistike merijo uspešnost zaposlenih in enostavno prepoznajo točke za izboljšave.
Vodje logistike morajo imeti orodje za analizo podatkov, da preverijo status obrata in sprejmejo izboljšave

Nepogrešljiv člen dobavne verige

Vodja logistike je nedvomno osrednja oseba, ki skrbi za učinkovito opravljanje dejavnosti vsakega podjetja. Brez te osebe bi v obratu vladal kaos.

Glede na to, da se logistični sektor nenehno širi in spreminja, morajo tudi vodje skladišč posodobiti svoje veščine, da bodo spretno sprejeli nove izzive, s katerimi se srečujejo. Za uspešno izpolnjevanje obveznosti mora njihov življenjepis vsebovati optimalno usposobljenost, znanje tujih jezikov, empatijo in strokovno analizo podatkov.

Prav tako morajo biti vodje logistike obveščeni o vseh premikih v dobavni verigi, v kateri sodeluje njihovo podjetje, da te informacije presejejo z analizo podatkov in nato popravijo neučinkovite procese. Ta računalniška orodja vodjem omogočajo popoln nadzor nad delovanjem. S tem se bo pokazala razlika med med donosnim obratom in obratom, polnim neučinkovitosti.

V podjetju Mecalux imamo na voljo programske rešitve, ki bodo vaše podjetje pripeljale v ospredje vašega sektorja in pomagale vašemu vodji logistike sprejemati dobre odločitve in dosegati zastavljene cilje. Stopite v stik z nami če želite izvedeti vse o tem, kako lahko sistem za upravljanje skladišč WMS in modul za analizo dobavne verige učinkovito izboljšata vaše poslovanje.