Supply-chain procurement refers to the acquisition and storage of goods

Nabava v dobavni verigi: ključna vloga v logistiki

01 dec. 2022

Nabava v dobavni verigi se v logistiki nanaša na prvo fazo, skozi katero gre blago. Natančneje, zajema pridobivanje in skladiščenje. Kaj je mogoče storiti za pospešitev tega procesa in doseganje večje dobičkonosnosti?

V tej objavi bomo odgovorili na to vprašanje in preučili vpliv nabave na proizvodne stroške, njene prednosti in različne vrste javnih naročil v dobavni verigi. 

Kaj je nabava v dobavni verigi?

Nabava v dobavni verigi je odgovorna za upravljanje potrebnih zalog za prodajo in proizvodnjo končnih izdelkov, polizdelkov in surovin, vse z namenom nemotenega poteka preostalih delov dobavne verige. 

Za boljše razumevanje funkcije nabave v dobavni verigi začnimo z opredelitvijo pojma. Nabava obsega pridobivanje materialov, potrebnih za dejavnost podjetja (proizvodnjo in/ali prodajo) in njihovo skladiščenje do začetka proizvodnega ali tržnega procesa. 

Oglejmo si na primer proizvodno podjetje. Njegovi nabavni postopki v dobavni verigi so osredotočeni na nakup surovin in drugih materialov, delov itd. Medtem bi za ponudnike storitev nabava upravljala pridobitev blaga in končnih izdelkov od dobavitelja do skladišča.

Vloga nabave v dobavni verigi

Vse funkcije nabave v dobavni verigi je mogoče zožiti in združiti v tri postopke

Prvi je povezan s pridobivanjem blaga; to je proces nabave blaga, ki ga zahteva proizvodna in/ali prodajna služba, izbira dobaviteljev, pri čemer se upoštevajo cena, kvaliteta, dobavni rok, plačilni pogoji itd. 

Drugi je povezan s skladiščenjem, saj je potrebno urediti prostor za skladiščenje blaga, ki ga bo kasneje uporabljal proizvodni oddelek. Ko so izdelki izdelani, jih je treba tudi uskladiščiti pred odpremo in distribucijo končnim kupcem. 

Tretja naloga nabave v dobavni verigi je upravljanje zalog. Tukaj je cilj določiti število SKU-jev, s katerimi je treba delati, pa tudi pogostost, s katero se izdajajo naročila za dobavo za pokrivanje proizvodnih in tržnih potreb organizacije.

Skladiščenje je drugi postopek, vključen v nabavo v dobavni verigi

Vrste javnih naročil

Obstajajo različni načini izvajanja javnih naročil, odvisno od tega, kako daleč vnaprej so prejete dobave in/ali spremenljivosti povpraševanja. Oglejmo si tri glavne načine, na katere podjetja upravljajo nabavo: 

  • Sprotna nabava: s sprotno nabavo se zaloge pridobijo, ko so potrebne, zato jih ni treba skladiščiti. Čeprav ta tehnika zmanjša stroške skladiščenja, poleg prevelike odvisnosti od dobaviteljev poveča tveganje za pomanjkanje zalog.
  • Sinhronizirano s proizvodnjo: proizvodne zahteve določajo tempo za pridobivanje blaga. Na ta način se lahko vnaprej načrtujejo točni datumi, ko bodo dobavitelji dobavili izdelke. Ta sistem tudi zmanjša stroške skladiščenja, hkrati pa zmanjša možnost primanjkljaja.
  • Varnostna zaloga: vzpostavljanje varnostne zaloge vam zagotavlja dodatne SKU-je za soočanje z vsemi nepredvidenimi okoliščinami, povezanimi s spremembami povpraševanja ali zamudami pri dobaviteljih. Vključuje večje stroške skladiščenja in odpravlja morebitno pomanjkanje. Kljub temu zahteva strožji nadzor nad procesi nabave, proizvodnje in trženja, saj lahko predolgo skladiščenje povzroči izgubo kakovosti in propadanje skladiščenih zalog.

Nobena metoda upravljanja nabave ni boljša od druge, saj se vsako podjetje na podlagi svojih posebnih značilnosti, metodologije dela in virov odloči, kako jo bo izvajalo.   

Dejavniki, ki jih je treba upoštevati pri nabavi

Za izvajanje agilnega in učinkovitega naročanja v dobavni verigi morajo organizacije upoštevati vrsto spremenljivk. Te vključujejo: 

  • Dobavne tokove. To vključuje odločanje in upravljanje količin zalog, ki jih je treba dobaviti, ter pogostost dopolnjevanja, da je potrebno blago pri roki, če je potrebno. 
  • Vrste zalog. To vključuje določitev, kateri model upravljanja zalog najbolj ustreza vaši dobavni verigi in dviguje raven storitev za stranke in dobičkonosnost podjetja.
  • Povpraševanje. To je sestavljeno iz napovedovanja povpraševanja strank na podlagi zgodovinskih podatkov (veliki podatki). 
  • Dobavitelje. Izbira optimalnih dobaviteljev zagotavlja kakovost izdelkov in pravočasno dostavo.
  • Prejem blaga. Bistveno je, da preverite prejete materiale in se prepričate, da se ujemajo z naročenimi.
  • Tovorno enoto. Za skladiščenje, transport in ravnanje z blagom (škatla, paleta, zabojnik itd.) morate izbrati ustrezno tovorno enoto. 
Pravilno upravljanje zalog je bistvenega pomena za učinkovito nabavo v dobavni verigi

Prednosti nabave v dobavni verigi

Pri nabavi in kasnejšem skladiščenju materiala sta ključnega pomena izdelan načrt in strategija. Zato je dobro uporabiti nabavo v dobavni verigi, ki vam omogoča, da npr. natančneje predvidite dobavne roke in posledično izboljšate čas ter pretok.

Še en velik plus učinkovitega naročanja v dobavni verigi je zmanjšanje stroškov. Ni vam več treba skrbeti, da bi kupili več izdelkov, kot jih potrebujete, le da bi se spremenili v mrtvo zalogo, kar bi povzročilo nepotrebne stroške skladiščenja. Znižali se bodo tudi proizvodni stroški, saj boste imeli ves čas dovolj blaga za vzdrževanje predpisanih ravni proizvodnje, ne da bi pri tem prišlo do zmanjkanja zalog.  

Podobno vam bo izbira pravih dobaviteljev omogočila nižje stroške prevoza in redne, ekonomične dobave kakovostnega materiala. Z vsem tem boste izboljšali storitve za končne stranke in ugled blagovne znamke, tako da boste izkazali predanost in zanimanje za čim večji izkoristek trajnostne, konkurenčne dobavne verige. 

Nabava v dobavni verigi: sistemi in tehnologija 

Izvajanje MRP (načrtovanje materialnih potreb), ERP (načrtovanje virov podjetja) in/ali WMS (sistemi za upravljanje skladišč) pomaga digitalizirati nadzor nad vsemi naročili, tako za proizvodne kot tržne procese. Drug naraščajoči trend je e-naročanje, pri čemer celotno poslovanje z dobavitelji poteka digitalno (predvsem nabavno). 

Sistem upravljanja skladišča — popolnoma združljiv in enostavno integriran z ERP — lahko na ravni logistike ves čas vzdržuje optimalno raven zalog za proizvodnjo ali prodajo, zahvaljujoč opozorilom in poročilom. Poleg tega so WMS zasnovani za samodejno ustvarjanje naročil za dobavitelje, kar vam omogoča, da dopolnite blago, preden dosežete minimalno nastavljeno raven. 

Ko blago prispe v obrat in je pravilno identificirano, programska oprema oblikuje najprimernejšo strategijo skladiščnih rež glede na stopnjo prometa, rok veljavnosti, dostopnost itd. 

Nazadnje WMS, kot je na primer sistem za upravljanje skladišč WMS podjetja Mecalux, prav tako zagotavlja polno sledljivost izdelkov v vsaki od svojih stopenj. Ta WMS lahko spremlja gibanja, da pripravi poročila s preteklimi podatki, ki vam omogočajo, da načrtujete vnaprej in se pripravite na sezonske ali občasne konice povpraševanja ter tako optimizirate napovedovanje povpraševanja.

WMS zagotavljajo popolno sledljivost izdelkov v vsaki fazi nabave dobavne verige

Dobre prakse na dosegu vsakogar

V logistiki je obravnava nabave s pomembnostjo, ki si jo zasluži, temeljnega pomena za prihodnost dobavne verige. Zapletenost upravljanja količin in pogostosti dobave, nadzor nad napovedovanjem povpraševanja in njegovih učinkov na zaloge ter izboljšanje komunikacije z dobavitelji so nekateri izmed izzivov, ki jih predstavlja nabava v dobavni verigi. 

Ohranjanje dobrih praks je lažje, kot se zdi, če imate potrebne vire, na primer prave rešitve za shranjevanje in konkurenčen sistem upravljanja skladišč. Pri podjetju Mecalux smo strokovnjaki za oblikovanje logistične rešitve, ki najbolje ustreza vašim potrebam. V primeru nabave v dobavni verigi vam bo modul WMS za proizvodnjo sistema za upravljanje skladišč WMS omogočil popolno integracijo nabavnih procesov vaše proizvodne linije z blagom, skladiščenim v obratu. Stopite v stik z nami za informacije o tem, kako izboljšati poslovanje v vašem skladišču.

Missconfigured or missplaced portlet, no content found
Dynamic Content: false
Master Name: Banner-Software-Solutions
Template Key: