Accumulation channels allow pallets to be organized as part of the automatic warehouse dispatch control process

Odprema in prevzem v skladišču: prednosti avtomatiziranega nadzora zalog

08 nov. 2022

Cilj upravljanja vstopov in izhodov v skladišče in iz skladišča je čim bolj natančno odražati nihanja zalog. Zahvaljujoč temu lahko poznate svoje tokove blaga znotraj in zunaj ter ocenite, ali se zasnova in delovanje obrata učinkovito odzivata.

V našem članku podrobno analiziramo, kako lahko učinkovito nadzorujete dejavnosti pošiljanja in sprejemanja v skladišču, da ohranite visoko raven storitev. Poleg tega bomo preučili prednosti WMS pri evidentiranju materialnih tokov.

Dotoki in odtoki zalog: pogosti izzivi

Izvajanje temeljitega nadzora prejemov in odprem zalog brez napak je zapleteno, zlasti če se izvaja ročno (na primer z orodji, kot je Microsoft Excel).

Nekatere običajne težave vključujejo:

  • Pomanjkanje standardizacije pri registraciji blaga ali pomanjkljivosti v postopku.
  • Neskladja med podatki o zalogah, ki jih prikazuje sistem in blago, ki je fizično prisotno v objektu.
  • Odsotnost usklajenega kodirnega sistema za vse SKU.
  • Napake v izpisu podatkov o zalogah, ki jih deli celotno podjetje, kar otežuje vodenje nabave za nabavni oddelek.

Ena od rešitev, ki rešuje večino napak pri nadzoru dotokov in odtokov skladišča, je zanašanje na sistem WMS, ki računalniško obdela podatke in samodejno organizira proces.

Sistemi za upravljanje skladišč so povezani z identifikacijskimi napravami (na primer optičnimi čitalci ali radiofrekvenčnimi terminali), ki ves čas omogočajo voden in optimiziran način dela.

Zakaj avtomatizirati postopke pošiljanja in prejema zalog?

Za pregled prednosti uporabe sistema za upravljanje skladišča za nadzor dotokov in odtokov zalog iz objekta bomo za osnovo vzeli sistem za upravljanje skladišč WMS podjetja Mecalux.

Pregled nadzora dotoka z WMS

Kot je razvidno iz našega članka o prejemih blaga, je to delovno področje skladišča sestavljeno iz različnih faz, ki vključujejo fizično premikanje izdelkov, dejavnosti preverjanja dokumentov in druge naloge, ki jih izvajajo upravljavci, kot je na primer označevanje.

V resnici pa se za vsakim prevzemom blaga skriva široka paleta možnosti. Med tem logističnim postopkom se lahko pojavijo vprašanja, kot so: katere korake naj upoštevam za prejem več SKU? Kako naj ravnam z nenačrtovanimi prejemi, da ne bodo povzročali ozkih grl? In poleg vsega tega, kaj se zgodi, če imam opravka z navzkrižnim prekladanjem in/ali vračili?

S sistemom WMS boste pripravljeni na učinkovito odzivanje na vsako situacijo ob stalnem vzdrževanju nadzora nad dotoki in odtoki blaga. Fizično je programska oprema povezana s sistemi, ki prenašajo informacije pri upravljanju prejema blaga. Najpogostejši so:

  • Paletne kontrolne točke: v dotoki in odtoki blaga se v mnogih avtomatiziranih objektih upravljajo z minimalnim človeškim posredovanjem. Kontrolne točke preverijo stanje palet in te podatke prenesejo v WMS (ki jih nato odloži v bazo podatkov ERP).
  • Radiofrekvenčni terminali: upravljavci optično preberejo kode na vsakem vsebniku in preverijo podatke po navodilih WMS.
Paletne kontrolne točke nadzirajo vstope palet v objekt na popolnoma avtomatiziran način
Paletne kontrolne točke nadzirajo vstope palet v objekt na popolnoma avtomatiziran način

Ko so podatki vneseni v WMS, sistem prilagaja svoje delovanje tako, da naloge prilagaja vrsti prejetega blaga. WMS bodisi dodeli prejete izdelke v vhodno vmesno skladišče (območje začasnega skladiščenja) ali pa jih pošlje neposredno v prehode, bodisi s pomočjo avtomatizirane ali ročne opreme za manipulacijo.

Pri uporabi sistema za upravljanje skladišč WMS kot modela je na voljo nekaj funkcij, povezanih z različnimi vrstami dotokov izdelkov:

  • Potrdilo dobavitelja: to je standardni postopek, ki se uporablja za vse vrste dotokov blaga. Ta funkcija primerja podatke na naročilnici s podatki na etiketi izdelka pri vnosu artikla v zalogo.
  • Prejem polnih kontejnerjev: ta postopek je najhitrejši, saj je namenjen za eno vrsto SKU, ki prispe na paletah. Zato se zaloga beleži v skupkih, sistem pa vsakemu paketu samodejno dodeli identifikacijsko kodo.
  • Prejem več SKU: v nasprotju s prejšnjim tipom ta funkcija upravlja vhodne palete, ki vsebujejo različne SKU. V tem primeru je vsaka SKU registrirana ločeno.
  • Blago, ki čaka na dostavo (znano tudi kot vnaprejšnje obvestilo o pošiljanju ali ASN): vnos blaga je predviden vnaprej, zato so podatki že preneseni iz ERP v WMS. Čeprav izdelki fizično niso v skladišču, so zanje ustvarjeni zabojniki v sistemu. Ko palete prispejo, se fizični in digitalni podatki povežejo.
  • Slepi računi: to vam omogoča, da odprete nalog za vnos zaloge, ne da bi ga vnaprej načrtovali v sistemu. Upravljavec ga ustvari preko svojega radiofrekvenčnega terminala. Cilj je, da se skladiščna dejavnost nadaljuje in da blago ne povzroča blokad dotokov.

Oglejmo si dva konkretna primera nadzora prejetega blaga:

  • Upravljanje vračil: postopek je prilagojen posebnostim vhodnih vračil izdelkov. Ta vračila se dodajo zalogi objekta, njihov status pa se posodablja skozi celoten proces nadzora kakovosti. Običajno so nameščena na območju, rezerviranem za ta postopek, da ne ovirajo drugih nalog.
  • Postopki navzkrižnega pretovarjanja: sistem shrani neposredno pot do lokacije navzkrižnega pretovarjanja ali pošlje prejeto blago neposredno v odpremo (čisto navzkrižno pretovarjanje). WMS organizira distribucijo te zaloge, pri čemer podatke primerja s podatki o predvidenih odtokih blaga.
WMS omogoča avtomatski nadzor dotokov blaga v objekt in odtokov iz njega
WMS omogoča avtomatski nadzor dotokov blaga v objekt in odtokov iz njega

Možnosti za nadzor odhodnega blaga z WMS

Obvladovanje odhodnih tokov je temeljnega pomena, ko gre za skladiščne dejavnosti. Na koncu je komisioniranje popolnoma usklajeno glede na prioriteto, določeno v odpremnih postopkih. S sistemi WMS obstajajo različni načini za upravljanje postopka pošiljanja.

  • Nadzor izstopnih nalogov po statusu: preglednost odpreme je ključna za zgodnje odkrivanje incidentov. Zato sistem olajšuje identifikacijo vsake spremembe izstopnega naročila z navedbami, kot so: v pripravljenosti, ni na zalogi, sproščeno (prišel je datum odpreme), v pripravi (je že vključeno v komisionirne poti), zaustavljeno, zaprto ali dokončano in preklicano (če se je to zgodilo iz kakršnega koli razloga).
  • Strateška izbira prioritet v izstopnih naročilih: sistem obdeluje veliko količino logističnih informacij, povezanih s pošiljkami, da lahko naknadno uredi naloge komisioniranja. Na primer, med drugim upošteva odpremne poti,, zaustavi (palete so postavljene na tovornjak glede na to, kam bodo najprej dostavljene), zlaganje blaga (zlasti pri paletah z več številkami je bistveno, da blago prispe brez poškodb) in lokacijo zaloge v objektu.
  • Nadzor končne faze izhodnega blaga: WMS pomaga preveriti, ali so komisionirani izdelki pravilni. Takoj zatem se razdružijo (če so bili predhodno združeni), zapakirajo in odložijo ter čakajo, da jih prevzamejo prevozniki.

Postopki odpreme in prejema v skladišču: upravljajte jih optimalno za zdravo zalogo

Nadzor pritokov in odtokov skladišča vam omogoča izboljšanje preglednosti pri premikih blaga, ki potekajo v skladišču.

Pri tem samodejnem izvajanju s pomočjo WMS sistem upravljavcu skladišča zagotavlja zelo pomembne informacije za odločanje. Te odločitve ne vplivajo samo na delo, ki se izvaja v objektu, temveč imajo tudi ogromen vpliv na naloge nabave in upravljanje zalog.

Če vaše skladišče nadzoruje dotoke blaga v skladišče in odtoke iz njega ročno na papirju ali s programi, kot je Excel, lahko zaprosite za predstavitev sistema za upravljanje skladišč WMS. Strokovnjak podjetja Mecalux vam bo pokazal potencial sistema WMS za avtomatizirano upravljanje skladiščnih odprem in prevzemov.

Missconfigured or missplaced portlet, no content found
Dynamic Content: false
Master Name: Banner-Software-Solutions
Template Key: